امروزه در خانه‌های بسیاری از مردم مبلمان جای پشتی‌ها را گرفته و از آن‌ها استفاده نمی‌کنند اما هستند خانه‌هایی که هنوز هم در آن از پشتی استفاده می‌شود.

این پشتی‌ها علاوه بر زیبایی خانه فواید دیگری نیز دارند که ما در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

چرا پشتی سنتی ؟

پشتی‌های سنتی انواع مختلفی دارند و متنوع هستند و همین باعث می‌شود تا در هر خانه‌ای جای گیرند و زیبایی خانه شما را حفظ کنند.

شاید شما هم از چیدمان منزل خود با مبلمان خسته شده‌اید و برای‌تان تکراری شده، همچنین به دنبال یک چیدمان متفاوت‌تر نسبت به دیگران هستید، ما به شما استفاده از پشتی سنتی را پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید پشتی سنتی برای خانه بگیریم؟

اول از همه اینکه اگر شما از پشتی‌های سنتی شاه‌نشین استفاده می‌کنید، متوجه می‌شوید که نسبت به مبلمان قیمت بسیار مناسب‌تری دارند.

جابه‌جایی پشتی سنتی بسیار آسان و در کمترین زمان می‌توانید چینش خانه خود را تغییر دهید بدون هیچگونه خستگی یا نیاز به کمک و جابه‌جا کردن وسایل مختلف.

هر زمان که خواستید می‌توانید پارچه روی پشتی سنتی را در داخل لباسشویی قرار دهید و آن را شست‌و‌شو کنید این‌گونه دیگر نگرانی کثیف شدن آن‌ها را در زمان مهمانی یا هر زمانی دیگر ندارید.

اگر می‌خواهید روحیه به خانه خود ببخشید و تغییری محسوس ایجاد کنید می‌توانید از پشتی استفاده کنید.

فضای خانه خود را با مبلمان اشغال کرده‌اید؟ اگر از پشتی سنتی استفاده کنید دیگر فضای زیادی ازخانه را از دست نمی‌دهید و فضای باز‌تری دارید.

اگر در خانه‌ای اجاره‌نشین زندگی می‌کنید و هر چند ماه یک بار خانه خود را تعویض می‌کنید با خرید پشتی دیگر نگران جا به جایی منزل نباشید چون فضای کمی را اشغال می‌کنند و شما می‌توانید آن‌ها را حتی با ماشین شخصی خود حمل کنید.

اشکال مختلف پشتی‌ها، شما در هر حالتی که هستید می‌توانید از پشتی سنتی اضافه کنید، اگر نشسته هستید می‌توانید به پشتی‌های مستطیلی بزرگ تکیه دهید، اگر می‌خواهید به یک سمت دراز بکشید و تکیه دهید می‌توانید از پشتی‌های گرد یا مثلثی استفاده کنید، حتی می‌توانید از آن‌ها به عنوان جای خواب هم استفاده کنید چه برای خود چه برای مهمانان‌تان.

پشتی سنتی برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

شاید بپرسید که فقط از آن‌ها در خانه می‌شود استفاده کرد؟ در جواب ما به شما می‌گوییم که خیر برای مکان‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید برای مثال اگر شما صاحب یک رستوران و یا یک سفره‌خانه هستید می‌توانید از آن استفاده کنید. (امروزه رستوران‌های زیادی از پشتی سنتی استفاده می‌کنند).

اگر دارای یک مسافر‌خانه هستید یا اینکه یک اتاق در خانه خود برای مهمانان دارید می‌توانید از این پشتی‌های سنتی برای اتاق‌های مختلف خود استفاده کنید.

همچنین در باغ‌ها نیز به جای مبلمان از پشتی سنتی استفاده می‌شود زیرا جلوه‌ای خاص به باغ‌ها می‌دهد و آدم را به همان حال و هوای قدیم و سنتی بودن باز می‌گرداند و روحیه آدم شاد می‌شود.

حتی در مواردی گردشگران آن‌ها را همراه خود برده‌اند و در چادرهای خود استفاده کرده‌اند، در کل از پشتی‌های سنتی در هر مکانی می‌شود استفاده کرد و بسیار هم دلپذیر است.

انواع پشتی‌های سنتی

فروشگاه یزد ممنتو دارای انواع مختلف سرویس‌های پشتی سنتی می‌باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

ست سنتی پشتی ترمه افشار

این سرویس دارای هفت تکه که با رنگ‌های متنوع آماده شده و زمانی که شما خرید کنید در لحظه آماده شده و همان زمان برای شما ارسال می‌شود.

طرح‌ها و نقش‌های بسیار زیبا برروی این سرویس باعث شده که یکی از بهترین و پرفروش ترین محصولات ما باشد و رضایت خریداران زیادی را نیز به خود جلب کرده.

طول تشک این سرویس 2 متر و عرض 72 سانتی‌متری دارد که بسیار مناسب و در مکان‌های مختلف نیز قابل استفاده برای شما عزیزان می‌باشد.

همچنین این سرویس سنتی پشت‌و‌‌رو ترمه است و شما می‌توانید از هر دو روی آن استفاده کنید.

ضخامت ابر این تشک 5 سانتی‌متر است البته اگر شما بخواهید تا 10 سانت نیز قابل تغییر و مشکلی در تغییر اندازه آن نیز وجود ندارد.

شما می‌توانید در زیر تصویر این محصول را مشاهده کنید و برای خرید نیز برروی آن کلیک کنید:

ست شاه‌نشین بالش و پشتی سنتی ترمه نسترن

این سرویس بسیار زیبا در دورنگ سرمه ای و آبی عرضه میشود و درای کیفیتی کم نظیر می‌باشد، طرح برروی این سرویس توانسته یکی از برترین طرح‌های پرفروش شود و برای همین بسیاری از خریداران دو عدد سرویس از آن سفارش داده‌اند.

طول تشک این سرویس همانند سرویس پشتی سنتی بالا است یعنی 2 متر و همچنین عرض آن هم همان 72 سانتی‌متر است.

  • سایز پشتی‌ها : 60 * 75
  • سایز بالشت‌ها : طول 75 و دور 80
  • سایز مثلثی‌ها : طول 50 و ارتفاع 45

شما با خرید این سرویس می‌توانید دکوراسیون خود را کاملا ایرانی و سنتی بچینید، یک نکته مهم که باید ذکر کنیم این است که برای اینکه سرویس‌های پشتی سنتی دارای عمر بیشتر باشند و بیشتر دوام بیاورند آن‌ها را در زیر نور آفتا قرار ندهید.

نور آفتاب به مرور باعث می‌شود که بافت‌های هر نوع پارچه‌ای آسیب ببیند و رنگ و کیفیت همیشگی خود را از دست بدهند.

این سرویس پر شده از پرز درجه یک کاموا و همچنین پارچه سرویس از نوع پلی استر 5 رنگ تراکم 135 می‌باشد که دارای کیفتی بالا و بادوام است.

 

با استفاده از لینک زیر میتوانید محصولات دیگر ما را مشاهده کنید:

 

انواع سرویس شاه نشین ترمه